28 august 2012

Supă cremă de dovleac

A fost o perioadă a supelor cremă, iar cea de mai jos este bună parcă pentru serile reci de iarnă. Cel puțin la asta m-am gândit când am mâncat-o...






Ingrediente
1 dovleac (tărtăcuță) de aprox 1.5 kg
unt topit
1 lingură ulei de măsline
1 ceapă măricică, tăiată cubulețe
2 căței de usturoi, tăiați feliuțe sau zdrobiți
200 ml smântână de gătit
½ linguriță curcuma
½ linguriță praf scorțișoară
½ linguriță praf coriandru
(opțional) coaja proaspăt rasă de la jumătate de portocală
1 cană supă de pui sau de legume 


Când nu am supă de pui preparată, folosesc Stock Pot (pe care mi l-am adus din Austria). Iar dacă nu o să mai am nici din acesta, și nici produsul similar de la Maggi (Maggi Sufletul Mancarii), care a apărut la noi, folosesc cuburi de pui de la Knorr ca să ”prepar” o supă de pui. Diferența esențială între Stock Pot și cele de la noi este că Stock Pot-ul din Austria nu este atât de exagerat de sărat cum sunt cele de la noi. Ceea ce e bine.

- dovleacul tărtăcuță se taie în jumătate pe lungime, se pune pe o tavă (cu coaja în jos), se unge cu unt topit și se presară cu sare
- se acoperă cu folie de aluminiu (nu prefect, dar să nu fie descoperit să se usuce prea tare)
- se pune la copt în cuptorul încins pentru aproximativ 1 oră




- cam cu 10 minute înainte de a scoate dovleacul din cuptor trecem la pregătirea restului de ingrediente pentru supă

- într-o tigaie adâncă punem lingura de ulei și o lingură de unt topit
- adăugăm ceapa și o călim
- când ceapa este translucentă se adaugă usturoiul
- cum se călește usturoiul și nu se mai simte mirosul de usturoi crud adăugăm curcuma, scorțișoara, coriandrul și (opțional) coaja rasă de portocală și amestecăm de câteva ori, să se încingă un pic și mirodeniile
- adăugăm supa de pui (sau de legume) și smântâna, lăsăm să ajungă la clocot și apoi să fiarbă la foc mediu
- scoatem dovleacul din cuptor (dovleacul este gata când coada lingurii intră ușor în el, de sus până jos la coajă)
- îl scobim repede cu lingura și îl adăugăm în tigaia de pe foc
- amestecăm și lăsăm toate ingredientele să facă cunoștință vreo 2-3 minute
- cu un mixer vertical sau cu un blender facem supa cremă, pe care putem să o potrivim de consitență cu încă puțină supă de pui fierbinte

- la servire, după ce o punem în farfurie, putem să adăugăm deasupra crutoane și miez de semințe de dovleac, prăjite cu sare, binențeles


Eu nu am mai stat să fac crutoane, și nici să prăjesc semințele de dovleac :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu